Ves al contingut principal

10 poemes de Nadal

S'acosten les vacances de Nadal i des de les escoles ja es comencen a treballar contes, llegendes i poesies al voltant d'aquestes dates tant especials a tot el món.
En aquest post m'agradaria fer un recull de 10 links on podeu trobar poesies i cançons de Nadal i idees per treballar-les.

Moltes gràcies! Espero que us agradi



Bon Nadal
*
Un
BON
raig
de sol,
un núvol
que neix amb
l'alba, el cel ja blau
i a la terra tot en calma.
Dia de NADAL, tothom a casa.
Àpat especial, regals a l'arbre.
Aromes de bosc pel pessebre dansen
entre rius de plata i flocs de farina blanca.
Podem somniar amb aquesta estampa
i que sempre al nostre voltant

regnin la pau
i l'esperança.




***







  1. El Tió (Joana Raspall) + cançons per fer cagar el Tió




  2. Desembre



    Quan ve Nadal fem el pessebre


    amb rius, muntanyes de colors,

    el caganer, l’estrella, l’Àngel,

    el Nen, la Mare i els pastors,

    cantem cançons i mengem neules,
    també torrons i altres llamins,
    i per arrodonir les festes
    que omplen de joia grans i nins
    ens aboquem a les finestres
    a esperar els reis que van venint.
    (Miquel Martí i Pol)


  3. Les joguines

    Les joguines, molt cansades,
    estan tipes de voltar.
    Dins del sac, totes plegades,
    s’han posat a rondinar.

    Al rei negre li demanen
    que les deixi en un balcó.
    “Ho faré”, diu el rei negre,
    “i com més a prop millor”.

    Si el rei ros no ens ho complica,
    si el rei blanc dóna permís,
    ara us pujo de seguida
    al balcó d’un cinquè pis.

    Quan el sol ja despuntava
    vaig alçar-me del meu llit.
    “Quina sort! Quantes joguines
    m’han deixat aquesta nit!”

    F. Bofill, A. Puig, i F. Serrat



  4. Hem bastit el pessebre en un angle 
    del menjador, sobre una taula vella, 
    el pessebre mateix de cada any 
    amb la mula i el bou i l'Infant 
    i els tres Reis i l'estrella. 
    Hem obert innombrables camins, 
    tots d'adreça a la Cova, 
    amb corrues de vells pelegrins 
    -tots nosaltres- atents a l'auster caminar de la prova. 
    I en la nit del misteri hem cantat 
    les antigues cançons 
    se la mula i el bou i l'Infant i els tres Reis i l'estrella. 
    I oferíem la nit amb els ulls i les mans. 
    I cantàvem molt baix, amb vergonya potser de saber-nos germans 
    de l'Infant i de tots en la nit de la gran meravella. 








  5. Ara que l’any s’acaba (M. M. Pol)




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Els tres porquets i el llop

Els tres porquets - una mà de contes




ELS TRES PORQUETSConte popular francès Hi havia una vegada tres germans porquets que vivien en una granja. Com que eren molt inquiets, es passaven les hores somiant truites i preguntant-se quan serien capaços d'abandonar la granja i, de passada, perdre de vista el gall emprenyadors que els despertava cada matí.  Un bon dia van armar-se de valor i van decidir anar a l'aventura. Així doncs, nerviosos com un flam, per fi van saltar la tanca de la granja i van disposar-se a veure món.  Després de caminar i caminar i de visitar les ciutats més importants del món, els tres porquets van arribar a les afores del poble més maco que havien vist mai. Oooooohhhhhhhhh!! Que bonic!, van exclamar. I, sense pensar-s'ho dues vegades, van decidir quedar-se a viure allà. 


- Ara només necessitem una casa - va dir el més gran dels tres-. Tinc una idea, podem comprar maons i fer-nos una casa per viure-hi plegats. 
Però als seus germans no els va agradar gaire la i…

ZDP - Zona de Desenvolupament Proper (Vigotsky)

Segons Vigotsky, el procés de desenvolupament segueix el d’aprenentatge, i aquest aprenentatge crea l’àrea de desenvolupament potencial, per això s’ha de tenir present. Vigotsky afirma que “l’aprenentatge escolar no parteix mai de zero. Tot aprenentatge en l’escola té la seva prehistòria”. Cal diferenciar entre el nivell efectiu actual i el nivell de desenvolupament potencial, que és allò que l’infant pot aconseguir. El desenvolupament actual és el nivell que l’infant ja ha aconseguit com a fruit del seu desenvolupament i d’experiències prèvies. El nivell de desenvolupament potencial es refereix als processos de desenvolupament que estan succeint i progressant o que són a punt d’ocórrer o de progressar.
Així, podem dir que la ZDP (Zona de Desenvolupament Proper) és la diferència entre el nivell de desenvolupament real actual i el nivell de desenvolupament potencial, determinat mitjançant la resolució de problemes amb la guia i la col·laboració d'adults o companys més capaços. El term…

La Caputxeta Vermella (un altre punt de vista)

Conte Tradicional
Hi havia una vegada una nena coneguda per tothom com la Caputxeta vermella. Un dia, la seva mare li va demanar que fes el favor de portar un cistellet amb uns quants pastissos i un pot de mel a la seva àvia, que vivia sola a l'altra banda del bosc. 
- Vés i no t'entretinguis pel camí, Caputxeta. I tampoc no parlis amb estranys, que ja saps que el bosc és un lloc molt perillós - va advertir-li la mare. 
La caputxeta vermella va agafar el cistellet i va endinsar-se al bosc fent saltironets i cantant una cançó: Tra-la-là tra-la-là. 
De sobte, i quan menys s'ho esperava, va sortir el llop ferotge de darrere d'un arbre enorme. 
- On vas, Caputxeta? - li va preguntar el llop.  - Vaig a casa de l'àvia, que està malaltona, a portar-li aquest cistell amb uns quants pastissos i un pot de mel - va contestar la Caputxeta.  - Doncs..., si tens pressa, jo agafaria aquest camí, que t'hi portarà directe. Ja veuràs com hi arribaràs abans - va enganyar-la el llop. 
I l…