Ves al contingut principal

Vaig a l'escola

Avui he començat les pràctiques!
Avui he fet el meu primer dia de pràctiques del tercer curs del grau en Educació Primària que estic cursant a la UAB i estic molt, però molt, emocionada!
Tenia moltes ganes de deixar enrere les aules de la universitat per entrar a les aules de primària, on realment vull estar. Crec que és la millor oportunitat que tinc d'aprendre i tinc totes les intencions i les ganes d'aprofitar-la al màxim. 
Només arribar, ens ha rebut la coordinadora de pràctiques del centre i ens ha ensenyat totes les instal·lacions de l'escola, ens ha explicat una mica la història del centre i ens ha posat en situació quant als projectes i ideologies de l'escola. 
Finalment, ens ha anat repartint a tots en les diferents aules amb els nostres tutors i tutores. Jo estic a 2n A, una classe que, a primera vista, sembla tranquil·la i molt cohesionada. 
Tant el centre com tot el personal que hi treballa són molt acollidors i fan tot el possible per integrar-te en la comunitat educativa.   


Malgrat tot, m'agradaria fer algunes crítiques. No encarades a l'organització del centre, sinó a l'organització del pràcticum des de la universitat. 
Ens fan anar a una escola on només informen al director/a o al/la coordinador/a de pràctiques o cap d'estudis, és a dir que la nostra arribada és una sorpresa pels mestres que ens hauran de fer de tutors, no en saben res fins a l'últim moment.
Conseqüentment, no saben què és el que hem de fer nosaltres allà. Quan els expliques que hauràs de fer una unitat didàctica i que l'hauràs de posar en pràctica a la seva classe no els hi fa cap gràcia. Si bé no t'ho neguen, perquè ells també han sigut estudiants i ho accepten, no els agrada haver de perdre hores de classe que són seves, que ja tenen programades i que no podran recuperar de cap manera.  

Tanmateix, el primer dia ha estat un dia fantàstic. El meu primer contacte amb l'escola del món real ha estat una experiència inoblidable i espero tenir-ne moltes més. Estic segura que aprendré moltes coses! 

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

10 poemes de Nadal

S'acosten les vacances de Nadal i des de les escoles ja es comencen a treballar contes, llegendes i poesies al voltant d'aquestes dates tant especials a tot el món.
En aquest post m'agradaria fer un recull de 10 links on podeu trobar poesies i cançons de Nadal i idees per treballar-les.

Moltes gràcies! Espero que us agradi



Bon Nadal * Un BON raig de sol, un núvol que neix amb l'alba, el cel ja blau i a la terra tot en calma. Dia deNADAL,tothom a casa. Àpat especial, regals a l'arbre. Aromes de bosc pel pessebre dansen entre rius de plata i flocs de farina blanca. Podem somniar amb aquesta estampa i que sempre al nostre voltant
regnin la pau i l'esperança.




***
(Isabel Barriel)


Els tres porquets i el llop

Els tres porquets - una mà de contes




ELS TRES PORQUETSConte popular francès Hi havia una vegada tres germans porquets que vivien en una granja. Com que eren molt inquiets, es passaven les hores somiant truites i preguntant-se quan serien capaços d'abandonar la granja i, de passada, perdre de vista el gall emprenyadors que els despertava cada matí.  Un bon dia van armar-se de valor i van decidir anar a l'aventura. Així doncs, nerviosos com un flam, per fi van saltar la tanca de la granja i van disposar-se a veure món.  Després de caminar i caminar i de visitar les ciutats més importants del món, els tres porquets van arribar a les afores del poble més maco que havien vist mai. Oooooohhhhhhhhh!! Que bonic!, van exclamar. I, sense pensar-s'ho dues vegades, van decidir quedar-se a viure allà. 


- Ara només necessitem una casa - va dir el més gran dels tres-. Tinc una idea, podem comprar maons i fer-nos una casa per viure-hi plegats. 
Però als seus germans no els va agradar gaire la i…

ZDP - Zona de Desenvolupament Proper (Vigotsky)

Segons Vigotsky, el procés de desenvolupament segueix el d’aprenentatge, i aquest aprenentatge crea l’àrea de desenvolupament potencial, per això s’ha de tenir present. Vigotsky afirma que “l’aprenentatge escolar no parteix mai de zero. Tot aprenentatge en l’escola té la seva prehistòria”. Cal diferenciar entre el nivell efectiu actual i el nivell de desenvolupament potencial, que és allò que l’infant pot aconseguir. El desenvolupament actual és el nivell que l’infant ja ha aconseguit com a fruit del seu desenvolupament i d’experiències prèvies. El nivell de desenvolupament potencial es refereix als processos de desenvolupament que estan succeint i progressant o que són a punt d’ocórrer o de progressar.
Així, podem dir que la ZDP (Zona de Desenvolupament Proper) és la diferència entre el nivell de desenvolupament real actual i el nivell de desenvolupament potencial, determinat mitjançant la resolució de problemes amb la guia i la col·laboració d'adults o companys més capaços. El term…