Ves al contingut principal

Motivació a l'aula


Podriem dir que la motivació és un estat de la ment que «mou», o predisposa, a qui l’experimenta a posar els medis necessaris, al seu abast, per tal d’arribar a la consecució d’un objectiu.
Segons el Diccionario de la Real Academia Española la paraula “motivación” està vinculada amb la paraula “motivo” i aquesta última deriva del mot llatí «motīvus» el significat del qual és «relatiu o relacionat amb el moviment».
En el camp de l’educació podem distingir, a grans trets, diversos tipus de motivació:
  • La motivació extrínseca: quan els estímuls que mouen a actuar són exteriors al subjecte que els experimenta i són aliens al mateix procés d’aprenentatge (poden ser estímuls positius -premi- o estímuls negatius -càstig-)
  • La motivació intrínseca: quan els estímuls que mouen a actuar neixen a l’interior del propi subjecte que els experimenta i estan relacionant directament amb el procés d’aprenentatge (pot ser el plaer o la satisfacció d’aprendre)
  • La motivació instrumental: quanels estímuls que mouen a actuar estanrelacionats amb la utilitat d’un aprenentatge
  • La motivació integradora: quan els estímuls que mouen a actuar estan orientats a fomentar i estrènyer els llaços de pertinença a un grup o comunitat.
  • La motivació positiva: quan els estímuls s’orienten a la consecució d’un objectiu
  • La motivació negativa: quan els estímuls s’orienten a evitar una situació no desitjable.


    http://www.dfarmacia.com/ficheros/images/4/4v23n10/grande/4v23n10-13069610tab03.gif
    Font: Coaching - Motivación
    Per saber-ne més:

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

10 poemes de Nadal

S'acosten les vacances de Nadal i des de les escoles ja es comencen a treballar contes, llegendes i poesies al voltant d'aquestes dates tant especials a tot el món.
En aquest post m'agradaria fer un recull de 10 links on podeu trobar poesies i cançons de Nadal i idees per treballar-les.

Moltes gràcies! Espero que us agradi



Bon Nadal * Un BON raig de sol, un núvol que neix amb l'alba, el cel ja blau i a la terra tot en calma. Dia deNADAL,tothom a casa. Àpat especial, regals a l'arbre. Aromes de bosc pel pessebre dansen entre rius de plata i flocs de farina blanca. Podem somniar amb aquesta estampa i que sempre al nostre voltant
regnin la pau i l'esperança.




***
(Isabel Barriel)


Els tres porquets i el llop

Els tres porquets - una mà de contes




ELS TRES PORQUETSConte popular francès Hi havia una vegada tres germans porquets que vivien en una granja. Com que eren molt inquiets, es passaven les hores somiant truites i preguntant-se quan serien capaços d'abandonar la granja i, de passada, perdre de vista el gall emprenyadors que els despertava cada matí.  Un bon dia van armar-se de valor i van decidir anar a l'aventura. Així doncs, nerviosos com un flam, per fi van saltar la tanca de la granja i van disposar-se a veure món.  Després de caminar i caminar i de visitar les ciutats més importants del món, els tres porquets van arribar a les afores del poble més maco que havien vist mai. Oooooohhhhhhhhh!! Que bonic!, van exclamar. I, sense pensar-s'ho dues vegades, van decidir quedar-se a viure allà. 


- Ara només necessitem una casa - va dir el més gran dels tres-. Tinc una idea, podem comprar maons i fer-nos una casa per viure-hi plegats. 
Però als seus germans no els va agradar gaire la i…

ZDP - Zona de Desenvolupament Proper (Vigotsky)

Segons Vigotsky, el procés de desenvolupament segueix el d’aprenentatge, i aquest aprenentatge crea l’àrea de desenvolupament potencial, per això s’ha de tenir present. Vigotsky afirma que “l’aprenentatge escolar no parteix mai de zero. Tot aprenentatge en l’escola té la seva prehistòria”. Cal diferenciar entre el nivell efectiu actual i el nivell de desenvolupament potencial, que és allò que l’infant pot aconseguir. El desenvolupament actual és el nivell que l’infant ja ha aconseguit com a fruit del seu desenvolupament i d’experiències prèvies. El nivell de desenvolupament potencial es refereix als processos de desenvolupament que estan succeint i progressant o que són a punt d’ocórrer o de progressar.
Així, podem dir que la ZDP (Zona de Desenvolupament Proper) és la diferència entre el nivell de desenvolupament real actual i el nivell de desenvolupament potencial, determinat mitjançant la resolució de problemes amb la guia i la col·laboració d'adults o companys més capaços. El term…