Ves al contingut principal

Fum, fum, fum




1. 
A vint-i-cinc de desembre,
fum, fum, fum;
a vint-i-cinc de desembre, 
fum, fum, fum. 
Ha nascut un minyonet
ros i blanquet, ros i blanquet, 
fill de la Verge Maria, 
n'és nat en una establia 
fum, fum, fum

2. 
Allà dalt de la muntanya, 
fum, fum, fum;
allà dalt de la muntanya, 
fum, fum, fum. 
Si n'hi ha dos pastorets
abrigadets, abrigadets, 
amb la pell i la samarra
mengen ous i botifarra, 
fum, fum, fum. 

3. 
Qui en dirà més gran mentida?, 
fum, fum, fum;
qui en dirà més gran mentida?, 
fum, fum, fum. 
Ja en respon el majoral, 
amb gran cabal, amb gran cabal:
-Jo en faré deu mil camades
amb un salt totes plegades, 
fum, fum, fum. 



Aquesta nadala la podem començar a introduir al cicle inicial, és a dir, a partir dels 6 anys. 


Cliqueu aquí per escoltar la cançó. 





Un cançoner és una eina fantàstica per anar de campaments, de colònies, d'excursió i, sobretot, per tenir-lo a l'aula. La música a l'aula és molt important. No val la idea que tenim tots que la classe de música cobreix totes les necessitats musicals dels alumnes. Això ja no serveix. La música, igual que totes les àrees de coneixement escolars, s'ha de treballar de manera transversal des de totes les àrees del currículum. Per això jo proposo un cançoner virtual que vaig actualitzant.

En aquest apartat del meu blog podreu trobar una gran varietat de cançons infantils, de primària i per a nens i nenes més grans que es poden utilitzar en tots els àmbits educatius (centres escolars, esplais, caus, casals d'estiu, etc.)

Espero que us agradi i que en pugueu fer un bon ús!


Una eina molt bona per treballar les cançons tradicionals catalanes a les aules és el cançoner editat per la Generalitat de Catalunya que podreu consultar al següent enllaç:


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

10 poemes de Nadal

S'acosten les vacances de Nadal i des de les escoles ja es comencen a treballar contes, llegendes i poesies al voltant d'aquestes dates tant especials a tot el món.
En aquest post m'agradaria fer un recull de 10 links on podeu trobar poesies i cançons de Nadal i idees per treballar-les.

Moltes gràcies! Espero que us agradi



Bon Nadal * Un BON raig de sol, un núvol que neix amb l'alba, el cel ja blau i a la terra tot en calma. Dia deNADAL,tothom a casa. Àpat especial, regals a l'arbre. Aromes de bosc pel pessebre dansen entre rius de plata i flocs de farina blanca. Podem somniar amb aquesta estampa i que sempre al nostre voltant
regnin la pau i l'esperança.




***
(Isabel Barriel)


Els tres porquets i el llop

Els tres porquets - una mà de contes




ELS TRES PORQUETSConte popular francès Hi havia una vegada tres germans porquets que vivien en una granja. Com que eren molt inquiets, es passaven les hores somiant truites i preguntant-se quan serien capaços d'abandonar la granja i, de passada, perdre de vista el gall emprenyadors que els despertava cada matí.  Un bon dia van armar-se de valor i van decidir anar a l'aventura. Així doncs, nerviosos com un flam, per fi van saltar la tanca de la granja i van disposar-se a veure món.  Després de caminar i caminar i de visitar les ciutats més importants del món, els tres porquets van arribar a les afores del poble més maco que havien vist mai. Oooooohhhhhhhhh!! Que bonic!, van exclamar. I, sense pensar-s'ho dues vegades, van decidir quedar-se a viure allà. 


- Ara només necessitem una casa - va dir el més gran dels tres-. Tinc una idea, podem comprar maons i fer-nos una casa per viure-hi plegats. 
Però als seus germans no els va agradar gaire la i…

ZDP - Zona de Desenvolupament Proper (Vigotsky)

Segons Vigotsky, el procés de desenvolupament segueix el d’aprenentatge, i aquest aprenentatge crea l’àrea de desenvolupament potencial, per això s’ha de tenir present. Vigotsky afirma que “l’aprenentatge escolar no parteix mai de zero. Tot aprenentatge en l’escola té la seva prehistòria”. Cal diferenciar entre el nivell efectiu actual i el nivell de desenvolupament potencial, que és allò que l’infant pot aconseguir. El desenvolupament actual és el nivell que l’infant ja ha aconseguit com a fruit del seu desenvolupament i d’experiències prèvies. El nivell de desenvolupament potencial es refereix als processos de desenvolupament que estan succeint i progressant o que són a punt d’ocórrer o de progressar.
Així, podem dir que la ZDP (Zona de Desenvolupament Proper) és la diferència entre el nivell de desenvolupament real actual i el nivell de desenvolupament potencial, determinat mitjançant la resolució de problemes amb la guia i la col·laboració d'adults o companys més capaços. El term…